Alla inlägg under september 2008

Av annah - 30 september 2008 16:38






Idag efter att jag hade bloggat så blev det duschen sen äta lite frukost, efter det så blev det att borsta/torka/platta håret och sminka mig lite fort men smidigt och bra. Efter det gick jag till bussen, kom precis in till stan då min buss till skolan kom in, trodde jag skulle missa den och få vänta i 15minuter men jag hann eftersom den va försenad :) Då jag kom till skolan så tog jag hissen upp med två till i klassen, då jag kom in i klassrummet och satte mig ner så ropade dom precis upp mitt namn, snacka om tur =D Då visade det sig att vi skulle ha lektion i 3½timme med 10minuters rast emellan bara ;o  Men de gick bra de också, sen skulle vi göra självporträtt ;o De gick mindre bra om jag säger så. Men ska göra klart den imorn istället. Sen vare lunch, och efter de skulle vi egentligen på nån ''information'' i aulan men de va inställt så de va matte som vanligt istället, de funkade de också! Dock så gick de sämst för mig eftersom jag somnade till på lektionen ett tag tills dom väckte mig, sen satt jag och gäspade varje sekund typ ne men typ 10gånger på en minut;o Seriöst höll på somna flera gånger janne ba; Syrebrist? ja ba; Aa. Han ba; öppna fönstret. Så de va en i klassen som gjorde de men jag fortsatte ändå att gäspa ;o Grymt irriterande! Efter de så hade vi arbetsmiljö och säkerhet med tommy, älskar hans lektioner iallafall ibland, han är grymt kul vissa gånger då inte då han är på dåligt humör men annars kommer han in och är as glad och låter oss sjunga karaoke på lektionen istället för att jobba, oså slutar vi oftast tidigare typ 10-20 minuter tidigare, de gillar vi. Efter den lektionen slutade vi så gick till bussen tog den in till stan där jag sedan träffade sandra, gick med henne på ica och köpte nåt litet att tugga på efter de gick vi till bussen tog den hem satt med henne på bussen och vi pratade oavbrutet som vanligt på bussen. Efter de så väntade jag på pappa i kvissle så åkte med han hem =) Nu har jag nyss ätit också, grymt mätt! Ikväll blire att tare lugnt ska nog städa lite medan mamma är på föräldramöte så hon blir glad då hon kommer hem. Sen blire snacka massa med nyström också om han vill de :) Ska försöka somna i tid idag också så jag inte somnar runt två som jag gjorde igår ;o Uppdaterar imorn på morgonen.

Av annah - 30 september 2008 06:21




Vaknade för ungefär två minuter sen av att mamma kom in och väckte mig-.- Grymt trätt nu alltså! Fick sms av brorsan också. Va blire idag? Hm.. först blire slänga i mig nåt att äta nu eller de blir duschen först sen blire äta och fixa mig, sen bussen till skolan, ska lämna in massa uppgifter och efter de så blire lunch, skola till tre idag då ungefär men blir nog lite tidigare, kan ju alltid hoppas fast igår fick vi inte sluta tidigare bara för jag trodde vi skulle få göra de-.- Igår snackade jag med nyström från nio till ungefär halv 12, trevligt de:) Sen blev det sova, märks verkligen att de blev konstig natt för mig inatt, för är så grymt trött men skola blire iaf, men nu måste jag duscha annars hinner jag inte uppdaterar då jag kommit hem.

Av annah - 29 september 2008 16:25






Idag efter att jag hade bloggat så gick allt åt helvete inget gick som jag ville! Började med att jag skulle byta om så tänkte att jag tar mina svara mjukisbyxor som jag hade på mig men dom va smutsiga så tänkte ta dom där andra puma byxorna istället men dom va också smutsiga och sen återstog bara mina vita stora nike byxor men naturligtvis så va dom också smutsiga ;o Så de blev jeans istället sen då jag skulle ta på mig strumpor så vare hål i ena strumpan ;o Något less! Då jag kom till skolan så började vi om ungefär 15minuter och då visade det sig att vi behövde penna också och de hade jag ju naturligtvis inte så lånade en av emelie istället. Efter de så hade vi några lekar oså, fick sluta ungefär 15minuter tidigare från den lektionen så vi gick mot sporthallen där vi skulle ha idrott men vi började inte förens om 50minuter ;o Plus att då vi skulle leka på lektionen innan så kom jag mitt emellan två stycken så jag fick blåmärke vid knäskålen. Sen vare nån råkade slå mig på magen också så jag pallade inte smärtan så gick och satte mig istället. På idrotten så gick jag och malin en promenad eftersom vi inte va med, sen så hämtade pappa upp mig utanför sporthallen eftersom vi hade slutat. Så åkte med han hem och nu sitter här och snackar med nyström, men ska va social med han nu ikväll blire väll ut ett tag.

Av annah - 29 september 2008 08:12





Nu har jag nyss vaknat, grymt trött är jag också för den delen. Då jag vaknade hade jag fått två sms samt ett missat samtal, fattar inte hur jag inte kunde vakna av de hade ju på ljud :S Aja skit samma igår snackade jag med nyström till ungefär kvart i tolv då blev det sova. Idag blire att ta 11.20 bussen från njurundabommen till skolan, skulle egentligen kunna sovit lite längre eftersom vi har två idrotts lektioner idag så de är inte precis så att jag behöver fixa mig med smink eller hår osv.Just nu håller jag på att ladda upp en bild på bdb ska svara på en såndär lista om sin bästa vän osv =) Bjuder på en bild på mig nedanför också, som är ganska ny knäpptes efter jag hade vare med erica i lördags. Uppdaterar efter skolan då jag kommit hem. Kanske uppdaterar innan jag åker till bussen också får se.   



Uppdaterat klockan; 10;39. Efter att jag hade bloggat så hoppade jag in i duschen, gjorde rent piercingen och åt frukost efter de blev det att platta håret och sminka mig, så nu ska jag bara slänga på mig mjukisbyxor och nån stor tröja som jag kan ha på idrotten och slänga ner lite saker i väskan så är jag klar sen. Ska åka med mamma till bussen eftersom hon ska förbi dan och lämna några saker =)  Hinner inte blogga mer men uppdaterar runt 17tiden eller nåt eftersom jag slutar vid 16-.- Kan ju alltid hoppas på tidigare, plus att de är basket på gympan idag ;o

Av annah - 28 september 2008 19:57







Idag efter att jag hade bloggat så bestämde jag mig för att fixa naglarna, men de slutade med att jag tog bort det och va utan nagellack istället. Blev inge nöjd med resultatet så de får vara. Efter de så kollade jag runt på internet efter lite saker. Samt snackade med nyström, medan han såg på heroes och jag på one tree hill, dock avsnitt som va på tv;n som jag såg på internet för några månader sen men de fick duga. Såg klart på filmen också som jag började se idag '' the dead girl'' ganska bra men slutet va sämst ;o De gäller att man lägger märke till vissa saker i början typ vissa personer och vissa klädesplagg annars fattar man verkligen ingenting i slutet av filmen. Efter de så såg jag på miami ink på tv;n, känner redan nu hur nervös jag kommer vara på torsdag ;o  Och ont i magen har jag också men inte pga piercingen utan vanligt magont,känns som jag är nervös för nåt men kan ju inte vara nervös inför torsdagen redan nu ;o Men nu ska jag se på tv tills nyström ringer uppdaterar nåt imorn då jag vaknat, börjar ju halv ett imorn och slutar runt 16tiden, ev tidigare de brukar vi alltid få göra så =D Men uppdaterar imorn blir 11.20 bussen till stan imorn eftersom jag måste fixa ett nytt möte också innan vi börjar, missade ju dom två som skulle ha vare eftersom jag va sjuk, men skit samma ^^ 

Av annah - 28 september 2008 11:15






Igår efter att jag hade bloggat så snackade jag med nyström till klockan va ungefär kvart i två, sen blev det sova. Nu har jag nyss vaknat, och jag känner att jag fortfarande har lika ont i nacken som igår då jag vaknade fast ändå lite mindre känns de som. Så de är ju bra :) Idag blire nog att va med sandra måste ringa henne senare och höra hur vi ska göra, jag har ju inge pengar på busskoret eller annars men kanske fixar sig, annars kanske hon kommer hit, vi får se hur det blir med det hela kanske blir hemma och tare lugnt ikväll också bara. Men nu ska jag göra ren piercingen och sen ska jag äta nåt, känner att hungern börjar bli lite väl stor nu. Men ska äta nurå så uppdaterar mer ikv :)



Uppdaterat kl; 16.05

Förut efter att jag hade bloggat så snackade jag lite med ericah i telefon oså, pratade ut om massa saker som hade hänt igår kväll/natt så nu äre bra igen. Sen tänkte jag ringa och väcka nyström men han va redan vaken så de gick inte så bra, men snackade med han ett tag iallafall.

La ju ut en bild på en tatuering för ett tag sen men igår då jag satt och kollade så hittade jag en annan som jag ska göra istället, pratade med pappa imorse om det också eftersom han betalar så han tyckte jag skulle ta den jag hittade nu istället, den andra såg ihop tryckt ut och tjock så nu hittade jag en annan istället med smala linjer, vill inte ha för stor heller för jag är ju ganska liten så. Plus att de är min första så då vill ja inte ha nån jätte stor tatuering. Men nu ska jag fixa naglarna och göra franskmanikyr :) Naglarna börjar äntligen bli långa igen bjuder på en bild nedanför =)

Av annah - 27 september 2008 21:24




Idag efter att jag hade bloggat så såg jag klart på min film, den va väll ganska bra,tyvärr så kan jag inte säga vad den heter eftersom jag inte kommer ihåg det, mitt minne då de gäller filmer är ju som sagt inte det bästa om jag säger så. Men efter jag hade sett på filmen så hoppade jag in i duschen, åt mat, torkade & plattade håret. Kollade vilka kläder jag skulle ha, och sen började jag fixa håret, det tog sin lilla tid efter som de va längesen jag fixade det som jag fixade det ikväll, inte det bästa resultatet men de blev bra ändå. Stog och höll på med håret i ungefär 1 timme så de fick duga sen gick jag över till sminkningen och den orkade jag inte ens bry mig så mycket om så de tog ungefär 30minuter bara. Efter de så bytte jag om och sen blev det lite små tjafs hemma så vi åkte iväg till bussen, dvs mamma skjutsade mig. Då jag kom till busshållsplatsen så vare ungefär 10minuter kvar tills bussen kom så snackade med nyström tills dess. Efter de blev det musik hela vägen in till stan, så hoppade jag på nacksta bussen också och åkte vidare till erica, eller jag åkte till hennes busshålls plats där hon hoppade på men hon såg mig inte så fick ropa på henne och jag satt nästan längst bak och hon va längst fram så alla kollade;o Men sen vare även nå cp-skadade som satt sig bakom oss så skulle jag visa erica piercingen så vare nån som sa hej vi kollade upp och då vare en av dom där cp-skadade där ;o Höll på att garva ihjäl mig plus att de va nån kille som satt framför oss som satt och börja le mot oss fett mycket så då vi hoppade av bussen i stan så gick vi mot donken och då gick han efter oss, och då vi kom fram så va han typ två meter bakom oss;o Sen då vi beställde så stog han och väntade på sin hamburgare och sen satte han sig så han kunde se oss bra;o Sen köpte han sin glass och gick vidare. Då gick vi ner mot ica och satt där ett tag tills fizk och milko, efter de gick vi till pizzerian och beställde strips eftersom vi bara köpte en glass på donken. Efter de tog vi bussen til granloholm, där mötte vi samuel, satt och snackade med han innan vi drog vidare ner mot stan, där tog jag bussen hem och snackade naturligtvis med nyström hela vägen och då jag kom till kvissle så mötte pappa mig där med smulan(hunden) så fick sällskap utan av dom hem :) Men nu ska jag snacka vidare med nyström i telefon så han slipper vänta medan jag bloggar, uppdaterar imorn då jag vaknat.

Av annah - 27 september 2008 10:01






Nu har jag nyss vaknat, eller vaknade för ungefär en kvar sen, hatar att sova på sidan/ryggen så grymt ont i nacken nu men jag får hoppas de blir bättre eftersom jag ska ha det så i ungefär 2-3 veckor eller ja tills de har läkt osv men blir nog van att sova så efter ett tag. Imorse då jag vaknade gick jag upp och gjorde rent piercingen direkt eftersom jag hade så ont, men kom på att jag vred mig ju inatt och då spänns den ju plus att jag råkade så i den, hade en fett läskig dröm inatt också :o Aja nog om de. Tänkte blogga lite innan jag ska se på film. Igår snackade jag med nyström till två tiden ungefär, sen blev det sova för båda två. Idag ska jag tare lugnt på dagen och ikväll blire ut med erica förhoppningsvis äre nå roligt folk som man ute som man träffar på då vi är ute. Men uppdaterar ikväll då jag har kommit hem. 


Ovido - Quiz & Flashcards