Alla inlägg under maj 2008

;o

Av annah - 31 maj 2008 10:22

Vad har jag gjort mot dig? Varför lämnade du mig? Varför lät du inte mig säga hej då? Jag hoppas att jag nångång kommer få svar på mina frågor..
Jag vet att de hade blivit jobbigt för mig att säga hej då men de hade vare mycket bättre än att jag hade suttit här och undrat hur du mår, vart du är, vad du gör, om du ens lever.. Ångrar mig så jävla mycket att jag visade henne den där bilden på dig, de va min enda bild på dig och den tog ellinor av mig och eldade upp då hon och jag hade bråkat, de va fan de enda bilden jag hade på dig, den enda bilden där jag kunde se hur du såg ut, denenda bilden där jag kunde se att du var lycklig och tänka att du fortfarande är sådär lycklig. Minns då jag va ute och jag skulle till krogen och möta brorsan för jag skulle ge han nycklarna hem. Såg en kille som såg exakt likadan ut som dig. Jag kunde inte hålla mig jag va tvungen och gå fram och säga; ''Ursäkta vad heter du? '' (Jag kände hur gläjden började spridas inom mig då jag hörde att han sa Jo) Men det slutade med. '' Jag heter John, vadårå? '' Så bad om ursäkt och gick fort därifrån och brorsan försökte hinna med men jag sa att han skulle låta mig vara men han vägrade, tillslut bröt jag ihop.. Han frågade vad som hade hänt och jag sa ''kommer du ihåg jora?'' Brorsan sa: ''Vare han du tänkte på då du såg han som gick där? De va jävligt likt Jora, men du måste inse att han åkte ju ifrån sundsvall då vi va mindre'' Jag bröt ihop ännu mer jag kunde inte hålla tårarna inne. Brorsan höll om mig hårt och vägrade släppa mig förens han kunde se på mig att allt va bra. Jag samlade mig och sa till brorsan; ''de va bättre nu. Men jag vill ha Jora i sundsvall, jag vill träffa han!'' Brorsan bad hans kompis hämta dennis som skulle vara vakt på krogen som vi känner. Brorsans kompis berättade vad som hade hänt och Dennis kom fram och höll om mig hårt och sa; ''allt kommer bli bra och att jag måste glömma Jora för han finns inte kvar i sundsvall.'' Brorsan bad att få snacka med Dennis, dom gick enbit bort. Brorsans kompis satt med mig på backen och jag hörde hur brorsan skrek till dennis; '' Hur fan kan du stå och säga; Allt kommer bli bra och att hon måste glömma Jora för han finns inte kvar i sundsvall?!. Fattar du inte hur mycket Jora betydde och forfarande betyder för min syrra?! Han va fan som en brorsan för henne och de vet du om! De är fan samma sak som att jag skulle flytta till ett annat land och hon håller kontakt med mig fast inte så jätte bra kontakt ska du öppna käften och säga; Glöm andreas han är inte kvar i sundsvall?! Dennis svarade; '' Nej, de är klart jag inte skulle'' Brorsan sa; ''De är fan precis de du står och säger till anna att hon ska göra med Jora! Han va som en brorsa för henne som en i familjen! Han respekterade och lyssnade på henne som att hon vore hans lillasyster! Då nån bråkade så kunde han säga ge fan i min & Andreas syrra!'' Dennis sa; '' Okej, jo de kanske va fel att säga så för jag vet att han betyder lika mycket som du gör för henne.'' Båda kollade mot mig, dom stog ungefär 2 meter bort. Dom såg att jag kollade ner i backen, dom förstog att jag hade hört de dom hade sagt. Dennis skjussade hem mig och bad om ursäkt flera gånger, jag sa bara okej tillbaka då jag kom hem torkade jag bort alla tårar så de inte skulle synas att jag hade varit ledsen om de var någon vaken. Jag såg att de lyste i fönstren då jag kom hem så tog jag upp mina nycklar och låste upp dörren och gick direkt upp på rummet och låg i sängen 2 timmar och lät dom sista tårarna komma ut innan jag äntligen somnade. Jora jag vill träffa dig så jag slipper lida så mycket över de här. Jag vill slippa bli ledsen om jag ser nån som liknar dig fast jag vet att du inte är här.



Bloggar om de som hänt under dagen ikväll nån gång.

Av annah - 30 maj 2008 14:03

Dagen började med att jag försov mig så jag kom upp runt 7 tiden blev att hoppa in i duschen fort och fixa mig oså sen skynda sig till bussen, sen skulle jag ta bussen till stan så fick vänta i 20 minuter, satt med malin på bussen också. Sen då vi kom till skolan mötte jag emma gick med henne till klassrummet där vi direkt fick nåt att göra, som vanligt. Sen stack jag till stan på lunchen med malin, trodde andreas jobbade i haga så tänkte att de inte va nån idé att smsa han för han jobbade sen då jag skulle sluta så skrev han att han va i stan ;o fett less hade ju kunnat träffa han då men inte då. Sen skrev jag nåt brev till praktiken sen tog jag bussen hem och hoppade av vid vårdcentralen där det blev att gå in och ta spruta men det visade sig att mamma hade tagit fel på datumen så de va nästa fredag. Så fick gå typ 100 meter och ta bussen hem. Så nu sitter jag här och väntar på att andreas ska sluta så jag kan snacka med han innan jag ska va med han ikv. Men ska in i duschen nu.


;*

Av annah - 29 maj 2008 16:45

Dagen började med att jag vaknade imorse runt 7 ungefär av att andreas smsade mig, sen kunde jag inte somna om så gick upp och de va bara jag uppe så bestämde mig för att gå en liten promenad med hunden och den korta promenaden blev 45minuter. Sen då jag kom hem så va brorsan uppe men hade så tråkigt så jag gick och la mig igen. Vaknade runt halv tio av att brorsan kom in och sa att dom åkte nu och att mamma hade gjort bröd som va nybakat så kunde inte låta bli att gå upp och ta de. Sen la jag mig i sängen med datorn och med smulan brevid mig och pysen vid mitt huvud men blev fett lack på dom för jag la mackan på bordet brevid och medans jag hämtade vatten så hade dom käkat upp mackan -.- så tog på mig lite kläder och gick ut på baksidan så smulan fick springa lite. Sen kom pappa hem och då blev det att åka till huset och hämta balklänningen jag hade i nian och hämta brorsans kostym som han hade på studenten. Sen ringde jag andreas efter att jag hade lyckats klämma tån i ytterdörren och kärringen dvs min så kallade mamma stog och as garva. Men sen blev det att snacka med andreas men då kom pappa in och dampa men nu har jag lagt på med andreas så nu ska jag fixa min lampa och sen ut och gå med smulan kanske gå ner till vattnet så hon får bada ett tag också :)

 

Vänner okej, men de kommer aldrig bli vi två igen.

Av annah - 28 maj 2008 18:28

I söndags efter jag hade bloggat så tappade jag internet direkt. Så då vare bara att gå ut och hjälpa till och lasta släpvagnarna så dom kunde åka med sakerna till lägenheten. Så i söndags blev det att packa upp massa och fixa i lägenheten. De va typ kaos då vi kom hit, de stog saker överallt, och inte lite heller. Vi hade fullt upp från 7 på morgonen till 23 på kvällen då vi gick och la oss. På måndagen så blev det samma sak fast sov till 8 då istället, sen blev de fullt upp hela dagen och kvällen men försökte fixa till så mkt som möjligt på mitt rum istället. Fast runt halv 10 åkte vi till ikea och köpte massa nya saker till lägenheten, bla; två mattor till mitt rum,1 matta, två lampor, två duschdrapperier, 12 glas, spegel till hallen, gardinstänger. Sen återstår de; Köksbord, saker som jag ska ha på väggarna i rummet, skoställ, tavlor, ny tv och lite mer. I tisdags blev det samma sak fast blev att fixa massa på rummet och åka till huset och ta de sista därifrån och sen vidare till praktiken. Va sista dagen på praktiken så fick en blomma och nå ljus och ljusbricka. Sen tog jag bussen hem och fixade lite på rummet och såg på tv. Idag vaknade jag av att erica ringde runt 7 tiden imorse så snackade med henne till halv 8 då mamma och nån gubbe kom in på rummet och skulle fixa lampan, blev fett less på dom men kunde ju inte göra nåt åt de så. Men nu ska jag snacka vidare med erica i telefon.

 

Kan du bara låta mig vara, de kommer aldrig bli vi två igen. 


Av annah - 25 maj 2008 11:08

Har egentligen inte tid att blogga men jag tar mig tid ändå.


Dagen började med att jag vaknade runt 6tiden av att brorsan kom och skrek så jag skulle vakna men kom upp runt halv 7, sen runt 7 blev det att åka med släpvagnen till lägenheten och bära ner massa i källarn. Va klar där runt halv nio. Åkte hem och hämtade 2 släpvagnar till så nu har vi tre släpvagnar att fylla, har åkt med saker till lägenheten nu 3 gånger med varje släpvagn och de är fortfarande massa saker kvar att packa. Alla har fullt upp hela tiden och jag är helt slut, har även fått ett smeknamn av ericsson nämligen '' flickan i lådan '' för jag dyker upp överallt när dom minst anar det. Sitter btw på mitt rum nu fast vet inte om jag kan kalla de mitt rum bara databordet kvar, 4 lampor, en tröja, tv & videon och blommorna i fönstret. Längtar tills ikv iallafall för då blire att fixa i nya rummet och bada lääääänge och snacka med andreas läääänge också, hoppas bara jag har tid men måste snacka med han litet tag idag iallafall :) Idag blire tjocka pizza också. Men ska gå ner nu och se till att jag får plats i bilen eftersom jag ska med bort till lägenheten ett tag och sen tillbaka till huset. Bjuder på en bild ovanför så ni ser hur rummet ser ut men inte mina saker i de men. Älskar tapeterna där kommer bild på de också :)


;*

Av annah - 25 maj 2008 06:53

Kommer inte ha nå internet förens på onsdag så jag skriver allt som hänt då ist för ska packa och flytta massa saker till lägenheten nu.

Av annah - 24 maj 2008 11:02

Dagen började med att jag vaknade av att jag hörde världens smäll i trappen men jag försökte somna om men de gick inte eftersom jag ville veta vad de va som small så högt i trappen så gick upp och kollade men de visade sig att de va brorsan som hade tappat en kartong med massa böcker och skit i. Så gick och la mig igen men då kom brorsan in på rummet och började dampa på att jag hade tagit hans nyckel, sen då jag sa som de va att de va han som hade tappat den på krogen blev han fett sur och sa bla; Du vet att du inte ska ge mig nycklar då jag är på krogen du vet att jag bara tappar dom. Men va fan hur lätt äre att säga emot då han ringer och ber mig komma dit och ringer tills jag kommer? Så då blev han ännu surare och smällde igen dörren, så jag kunde inte somna om så låg och drog mig i sängen i 15 minuter ungefär sen blev det att gå upp och då visade det sig att dom kläderna jag har kvar i huset hade dom lagt ut i en kartong på släpvagnen så de blev att springa ner för trappen och ut och slita upp kartongerna, då jag hade kollat alla så frågade dom vad jag höll på med och sa att jag letade mina kläder då visade det sig att jag hade sprungit förbi den kartongen för den stog på bron -.- Men nu ska jag gå och hjälpa till lite sen ska vi hämta nyckeln till lägenheten vid 12 sen blire hem och duscha och fixa mig eftersom jag ska till Andreas ikväll eftersom de inte blev nåt igår ;o Uppdaterar senare.

  

;* 














Av annah - 23 maj 2008 12:34

Dagen började med att jag ställde klockan på kvart över 6 men kom upp ur sängen runt kvart över 7 ;o Då blev det att skynda sig in i duschen, fick duscha i ungefär 5minuter bara fett less jag blev då. Sen fick jag skynda mig att borsta håret. Och springa till bussen, snacka om att jag har dålig motion ;o Kom fram typ 5 minuter innan bussen kom, fett nöjd ^^. Va ganska mycket folk på bussen, men fick lyssna på musik så då blev jag nöjd, c: Sen då jag kom in till stan så missade jag precis bussen så fick ta kvart i nio bussen till skolan istället, så blev det att göra prov va klar runt 5 över tio så fick små springa till bussen, hann med den ändå. Sen tog jag bussen från stan till birsta och mötte pappa och sen gick vi till ikea och köpte godis till praktikplatsen, så blev det att gå till pappas bil och åkte till praktikplatsen och dom blev glada, sen åkte vi hem och nu har jag nyss snackat med andreas i telefon han skulle äta och sen till skolan och fixa nåt och nu ringde emma också så blir att snacka med henne ett tag innan jag ska göra nåt medans jag väntar på att andreas ska ringa. Sen ikväll blire att va med andreas, fast inte en aning om vad vi ska göra ;o Aja nåt kommer vi säkert på, men bara de inte blir skräckfilm så äre lugnt för mig. Uppdaterar senare.


Uppdaterat;

Efter jag snackat med andreas i telefon så gick jag och gjorde kycklingsallad och tog de lugnt, sen sminkade jag mig så jag skulle va klar till andreas ringde tänkte jag men allt blev åt helvete. För brorsan och mina så kallade föräldrar tjatade om att jag skulle hjälpa till och packa eftersom vi ska till lägenheten och lämna massa saker där imorn och packa upp där oså. Så blev att packa lite sen blev det att se på tv för att vänta på att andreas skulle ringa och han ringde nyss men har en kartong till att packa, men jag är så trött och less nu så jag vet inte vad jag gör snart. De är fredagkväll och jag vill ut och va med andreas inte va hemma och behöva packa, men han skulle ringa runt 21 så ska snacka med han om lite saker då. =D Aja ska fortsätta packa och lasta släpvagnen nu. ;o


Så söt ;* 

Ovido - Quiz & Flashcards