Alla inlägg under september 2007

Av annah - 30 september 2007 14:17

Fredagen började med att jag va på skolan oså sen skulle jag vara med erica på kvällen men hon skulle ''plugga'' så jag ringde viktor och snackade lite med han och bestämde att jag skulle va med han på kvällen vilket jag absolut inte hade nåt emot (: Fast först va jag tvungen att gå ut och gå med smulan och han hängde med..eller vi gick med smulan till ängen så hon fick springa lite sen gick vi en bit med henne sen gick jag hem och lämnade smulan och fixade mig lite och viktor gick hem och hämtade sin jacka sen efter 10 minuter så gick jag till han igen utan smulan den här gången efter jag mött han så gick vi på alforno för viktor hade inte ätit än och medans han väntade på att pizzan skulle bli klar så ringde jag erica och då va hon naturligtvis med högbom vilket jag redan hade räknat ut men ändå sen satt jag och väntade på viktor medans han åt sen blev det att gå på ok sen vidare upp för alla jobbiga backar hem till viktor och lämna de han köpte på ok sen gick vi ut på hans altan och satte/la vi oss i soffan som va där ute med två filtar eftersom de blev hyfsat kallt efter ett tag sen runt 20 tiden eller nåt sånt gick vi in istället sen vid 23 då jag skulle hem så föjlde viktor med en bit sen sa vi hejdå och efter ett tag så ringde han mig, då jag kom hem så gjorde jag nåt att äta oså sen ringde jag viktor och snackade med han tills han skulle spela.


Lördag; Började med att jag blev väckt av mamma runt 12, något less jag blev men efter ett tag så tog jag mig upp och startade datorn osv. Sen ringde viktor och runt halv 6 tiden mötte jag honom efter de gick vi till ica för han skulle handla sen gick vi till han igen för han skulle äta pizza som han köpte då han va på ica medans han väntade på att den skulle bli klar så försökte han få mig att spela cs men de gick inte så bra eller vad säger du viktor ? ;) Sen då han skulle äta så gick vi upp och satte oss i sängen och såg på tv sen kommer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde men senare runt 21 tiden så försökte han få mig att spela cs igen men han lyckades inge bättre den gången heller, haha! Sen gick vi ner och la oss i soffan men de va inge bekvämt så vi gick upp igen sen nån gång tidigare under kvällen skulle vi gå ut också men vi kom bara utanför dörren så upptäckte vi att det regnade så då gick vi in igen men vid 23 då jag skulle hem regnade det fortfarande men viktor följde med mig en bit ändå sen efter vi sagt hejdå så ringde han mig efter typ 1 minut sen då han kom hem så skulle han spela oså så jag såg på en film istället till typ 2 då viktor ringde sen vid halv 3 gick jag och la mig och sov och idag väckte mamma mig vid 12 och ikväll skulle jag varit med erica men ikväll måste hon seriöst plugga så de blir imorn på dagen istället ett tag och ikväll blire att va med viktor, trevligt trevligt;)


/annah 

Av annah - 28 september 2007 17:26

Har inte haft nån ork att skriva, de har hänt ganska mycket sen jag skrev sist men jag skriver efter helgen istället, alltså på söndag då jag kommer hem (:


Duärsåsötsåöverdrivetsötviktor, ser ni vare står? ;D


/annah

Av annah - 25 september 2007 16:35

Skulle uppdatera efter jag kommit hem på lördag kväll men kände att jag inte hade nån ork så jag såg på en film istället, lördag - va jag med viktor, söndag - va med erica sen viktor, måndag - va med viktor och fick även en liten syn av erica och högbom ;p


Måndag;

Började med att jag vaknade runt halv 7 ungefär så jag tvingade mig själv upp ur sängen och gick och duschade gick ner och åt sen blev det se på tv och jag glömde självklart bort tiden eftersom viktor inte ringde som hand brukar göra runt 7 tiden så jag trodde inte klockan hade blivit 7 än men då jag kollade på klockan så va den runt kvart i 8:o och min buss gick 08.50 så det blev att platta håret snabbt och sminka mig liite eftersom jag inte hade tid så det blev att dra ut nå kläder ur garderoben och sen blev jag seg som vanligt sen runt 08.40 gick jag till bussen men jag missade ju den naturligtvis så jag gick in på njurundahallen och tänkte ta 09.24 bussen istället men jag insåg att jag inte orkade åka in till skolan eftersom jag egentligen skulle vara hos annelie såg jag började gå hem och då jag kom hem så sa jag att jag bara hann in till stan sen ringde emma och sa att dend är gubben som vi skulle ''snacka'' med va ''inte'' där. På kvällen skulle jag först till anna med smulan så hon och bella fick leka lite men hon skulle äta först sen ringde hon vid halv 7 och då hade jag sagt till viktor att jag skulle fixa mig och möta han vid kvart i 7 så då blev det inte att gå med smulan till anna. Fixade det sista sen gick jag ut och mötte viktor och vi gick till hopptornet på nolbykullen och viktor hänge på mina axlar så jag trodde jag skulle ramla ihop eftersom jag va så trött i bena, sen gick vi ner därifrån efter ett tag men där vi skulle gå vare nån grind eller nåt så de gick inte att komma ut fast viktor sa att vi kunde klättra men jag vägrade så han sa att skulle lyfta mig istället men jag vägrade så hur mycket viktor än tjatade så slutade det med att jag fick som jag ville alltså att vi tog en annan längre väg därifrån sen satte vi oss på en bänk typ 15 minuter sen vandrade vi vidare och satte oss på en annan bänk eller jag satt och viktor låg i mitt knä om de ska va riktigt;p Sen efter vi vare där i typ 30-45minuter så ringde nån med dolt nummer vilket visade sig vara högbom som frågade om vi var vid solede men jag sa vart vi va och typ 10 minuter senare så ser jag ett huvud bakom kullen men jag trodde de va högbom och erica men jag såg ju inte erica men ringde dom sen då dom hade försvunnit och då sa erica att dom nyss hade kommit tillbaka till solede och då fattade jag att de va dom, sen satte vi kvar där tills klockan va 22 sen hängde jag med viktor en bit oså sen sa vi hej då och jag gick hem men snackade med han påvägen hem också, trevligt trevligt.


Idag;

Vaknade jag runt 7 tiden av att viktor ringde och väckte mig, dåligt trött jag va ;o aja, snackade med han tills bussen kom runt 07.40 sen somnade jag om och vaknade av att alarmet på mobilen startade vid 08.20 sen somnade jag om och efter 10 minuter så kom mamma in och väckte mig men jag lyckades somna om igen men sen släppte andreas in smulan och då vare kört hon hoppade upp i sängen och klev på ryggen och håret och allt sen bet hon mig i handen så jag skrek till så då trodde hon att jag lekte med henne så hon stack huvudet under täcket och bet mig i foten sen efter ett tag lugnade hon ner sig sen gick jag upp vid nio, gjorde nåt att äta,duschade snabbt, fixade mig lite och gick till annelie runt halv 11. Under dagen så hände det lite saker men orkar inte skriva de här ;p Men hennes kattunge som va typ 5 månader va där, shit va söt hon va;D fast pysen och smulan är sötare och va mycket sötare som kattunge/valp ;p men iallafall medans jag satt och kollade på då annelie klippte så hoppade hon upp i mitt knä och la sig och sov men sen ringde de så jag va tvungen att springa och svara så då gick hon ut istället;p Sen ringde telefonen nästan oavbrutet va folk som ville ha klipptid oså sen kom de in en gubbe och ville ha en klipp tid idag eller imorn men de va fullt hela veckan då blev han sur och sa okej, jag återkommer! haha, vilken surgubbe! Slutade runt 16 tiden och då ringde jag viktor och snackade med honom ett tag tills jag skulle äta och nu har jag just ätit och ska ringa viktor och snacka med han ett tag innan jag ska duscha och sen ut och va med viktor ;D


/annah

Av annah - 24 september 2007 13:54

Väduren (21/3- 19/4)

Det är en speciell person som du gärna vill umgås extra mycket med för tillfället och det ser faktiskt ut som du får chansen att göra det om du bara lägger om din planering något. Detta gör du mer än gärna, även om du kanske får några kommentarer från andra som nu känner sig åsidosatta. Din shoppinglust är på en ovanligt hög nivå just nu, och det kan bli kostsamt om du inte tänker dig för innan du handlar.

Av annah - 22 september 2007 14:13

Igår började dagen med att jag vaknade av mobilen halv 6 eftersom jag skulle upp och ta en lång dusch men jag somnade om och vaknade runt 6 tiden av att mamma kom in och sa att jag skulle gå upp nu så jag hann göra mig klar tills bussen kom så jag tvingade mig själv upp och hoppade in i duschen men de blev en snabbdusch på ungefär 20 minuter sen gick jag ner, borstade håret, torkade det, åt frukost, plattade håret sen gick jag upp och borstade tänderna & sminkade mig efter de så fixade jag lite på rummet, ringde viktor men han va inte klar så han skulle ringa mig sen istället så då va klockan lite över 7 så jag bytte om och eftersom jag trodde bussen gick 07.20 från nolby till stan då så fick jag panik och slängde ner alla böcker som jag skulle ha med mig och sprang ut på altan, tog på mig skorna och bad mamma stänga båda altandörrarna efter mig så jag fick springa igenom den höga häcken på baksidan och de va inte lätt kan jag lova men efter jag kommit igenom så kom jag på att jag kunde ha gått en enklare väg men gjort är gjort tänkte jag och sprang vidare, hoppade över grannens staket men då jag hoppat över så kände jag att jag hade tappat väskan så jag fick skynda mig tillbaka och hämta den eftersom den låg en bit in på deras tomt sen hoppa över igen och vänta på bussen och precis då jag ställt mig vid busshållsplatsen så ringer viktor och då får jag veta att bussen går från nolby till stan 07.35 och då kom jag på att den går 07.20 från kvissle till nolby så jag hoppade på den ändå en extra åk tur sådär:p Sen snackade jag med anna efter att viktor lagt på så jag snackade med henne tills vi va i svartvik ungefär sen skulle jag försöka lyssna på musik men de gick inte så bra så jag snackade med viktor istället efter att han gått av så ringde jag emma och snackade med henne tills jag sa att jag va 100meter ifrån där vi skulle mötas så vi la på så hon kunde gå och fixa sig så jag ringde anna istället och snackade med henne tills jag fick batterivarning sen kom emma efter ett tag så vi började vandra till skolan och hade först svenska, jobbade faktiskt ganska bra ändå, men på engelskan så blev det inte så mycket jobba. Och samhällskunskapen sög totalt utan tvekan eller hur emma? Segare lärare får man leta efter alltså:o Så emma och jag skyllde på att vi va tvungen att hinna med bussen så vi va tvungen att gå kvart i 14 istället, sen då vi gick så slog emma i armen i väggen så de lät ganska högt och såg ut att göra ganska ont:p Då vi väntade på bussen så såg jag jojja där också men de va skit mycket folk som skulle på bussen och den va nästan full redan så jag och emma gick till stan där jag köpte nåt att dricka och sen mötte vi patrik fast de blev inte så länge eftersom emma skulle hem och jag skulle med bussen och dom skulle sticka. Sen träffade jag ella och malin på bussen också, trevligt trevligt. Sen ringde mamma och bad mig åka direkt till bommen eftersom vi skulle handla oså efter de så åkte vi till kvissle eftersom jag skulle få pengar så jag kunde ladda mobilen sen skulle hon åka mot stan och hämta nåt och då kom njurundabussen och viktor hade skrivit att han snart va i njurunda så jag trodde han va på bussen så jag tror jag såg han så jag sms;ade och frågade och de va tydligen han. Sen då jag kom hem så snackade jag med viktor oså sen på kvällen skulle jag va med erica men hon skulle va med tobbe så de blev att ta det på lördag istället sen runt halv 20 tiden så gick jag ut och gick med smulan och viktor hängde med, trevligt trevligt(: Sen runt kvart över 21 så kom jag hem och snackade vidare med viktor i telefon påvägen hem sen efter 12 nån gång så gick jag och sov och vaknade imorse nån gång av att viktor hade sms;at men jag somnade om sen vaknade jag runt halv 13 - 13 eller nåt av att viktor ringde oså sen ringde jag erica och frågade hur det blir ikväll så ska va med henne till halv 8 - 8 ungefär sen blire att vara med viktor fast utan smulan den här gången:p Men skriver senare ikväll efter jag varit med erica och sen viktor om jag orkar annnars skriver jag imorn (:


/annah

Av annah - 21 september 2007 21:43

Skrev nyss en skit lång blogg men jag va så smart att jag råkade ta bort allt av misstag men finns mycket att skriva om dagen eller hur emma ?;D ikväll blev det att ta det lugnt bara men runt halv 8 stack jah ut med viktor och smulan och gick till typ kvart över 21 eller nåt sånt :D Skriver imorn istället.


/annah 

Av annah - 19 september 2007 21:50

Plies ft. Akon - Hypnotized

Av annah - 19 september 2007 20:59

Igår då jag kom hem från annelie så orkade jag verkligen inte blogga eftersom jag kom hem så sent. Jag började vid 10.30 började med att annelie inte va där sen kom hon springandes och sa att hon måste fixa nåt hemma först så jag skulle gå in och tända oså sen då hon kom efter 5 minuter så visade hon mig lite saker som jag skulle göra på morronen innan första kunden kommer bla. tända alla lampor,koppla tillbaka telefonen till salongen så den inte är kopplad till hennes mobil, ta disken om de finns nån, sopa om de behövs, starta datorn och plocka undan lite och starta en cd så de va lite bakrunds musik, fast hon hjälper ju till men skulle fixa allt de där om hon inte hade kommit då jag kom så fick jag nyckel så jag kunde fixa oså. Så igår sopade jag bort håret efter hon hade klippt nån, blandade ihop färg som kunden skulle ha i håret, fixade lite vid tidningarna, fixade kaffe & kakor åt kunderna, körde igång en tvättmaskin med handukar, tog betalt, svarade i telefon & bokade in tider med mera. skulle egentligen ha slutat runt halv 6 eftersom de va en som bara skulle klippa sig men då ville hon färga också om annelie hade tid så jag stannade kvar och hjälpte till så jag kom hem runt halv 19 på kvällen och va jätte hungrig eftersom jag inte hade ätit på hela dagen bara en lite macka på morronen runt 9 tiden, men då jag kom hem så vare ingen som va hemma trodde jag men de va bara mamma som hade åkt iväg för pappa hade råkat somna och andreas va så dum i huvve och inte kunde öppna käften och säga vart hon va men men..fick iallafall mat (: sen blev det datorn ett tag och snacka med viktor så klart;D sen blev det sova.

Imorse ringde viktor och väckte mig och jag va skit trött som vanligt men lyckades ta mig efter ett tag så jag gick ner och åt en macka sen fixade jag mig och duscha oså sen gick jag till annelie och fixade det jag skulle men vart orolig eftersom jag kopplat tillbaka telefonen så kanske de va nån kund som tänkte ringa och boka/ändra tiden och annelie hade tagit med sig pärmen där bokingarna och de är hem men de gick bra ändå för de va ingen som ringde, sen efter första kunden hade kommit så vare några som skulle boka tid sen då annelie skulle visa vilka färger jag skulle blanda så kom det en som skulle boka så då blev det att ta av handskarna och springa och skriva in sen då nästa kund kom så blev det att blanda färger och svara i telefon och samtidigt hänga upp handukarna. Men runt kvart i 4 så gick jag hem eftersom de bara va en kund kvar efter hon som va där.


Imorn blire skola men får se om jag orkar hela dagen det beror på.. men börjar vid nio så de blir upp tidigt, inte min starka sida om jag säger så, men jag skriver imorn då jag kommit hem efterskolan.

Ovido - Quiz & Flashcards