Alla inlägg under augusti 2007

Av annah - 31 augusti 2007 13:55

Imorse så gjorde jag ännu ett försök med att hinna med bussen som gick förbi mig men då jag går utanför dörren så åker bussen förbi så jag hann inte så jag började gå till malin istället, sms;ade henne men hon svarde inte så jag ställde mig och väntade på henne men hon kom aldrig så jag ringde henne då hade hon redan ställt sig vid busshålls platsen så jag började gå dit sen ser jag att hon ber mig skynda mig för bussen kommer så jag sprang till kanten på e4;an sen kutade jag rätt över fast de kom en bil på andra sidan (höll på att bli påkörd) Men bussen va full ända till den kom till nivrena då gick typ alla av :p Då vi kom till skolan så vare typ 20 minuter kvar tills vi började så vi satt och snackade ett tag sen började vi och jag skulle spela mini golf med alla i klassen oså men jag sa till mona att jag skulle till sjukhuset halv 10 men hon sa att jag skulle gå och säga de till patrik som va vid mini golfen men jag träffade..camilla? tror jag hon hette:p och sa till henne att jag skulle till sjukhuset så jag slapp gå till patrik och säga till sen satte jag mig på en bänk och snackade med Viktor sen tog jag en buss till navet runt 52 så jag va på stan vid 09.55 gick på stan och köpte en kofta typ liknande som jag har nu sen åkte jag hem med 10.35 bussen tänkte gå av vid nivrena skolan men jag orkade inte så jag gick hem direkt istället och tog nåt att äta sen åkte jag med mamma på affärn och nu har jag nyss sms;at med viktor och nu snackar jag med anna :) Skriver senare.


/annah 

Av annah - 30 augusti 2007 17:25

Idag vaknade jag runt 6 men kom inte upp förens kvart över 6 men iallafall.. jag gick ner och käkade lite frukost sen blev det till att titta på tv medans jag snackade med viktor i telefonen sen skulle han duscha så han ringde mig efter de och jag gjorde ännu ett försök för att lyckas hinna med bussen som går förbi utanför mig men då klockan va halv 8 så va jag tvungen att platta håret, borsta tänderna, byta om & fixa sängen. Så jag hann naturligtvis inte så jag ringde malin och bestämde att vi skulle ta 08.00 bussen från e4;an men jag glömde naturligtvis bort tiden så jag blev något stressad hade sagt till malin att jag skulle möta henne nedanför hennes hus typ 07.55 men jag hann inte så jag bestämde mig för att gå mot e4;an och springa längst e4;an till busshållsplatsen lite längre bort. Så jag la på till viktor så jag kunde springa till malin som redan stog där men efter typ ½ minut då jag kommit till malin så kommer bussen bakom hörnet..Bussen var full som vanligt men vi hittade platser att sitta på ändå. Då vi va inne i stan så gick vi till granlobussen och tog den bort till skolan och efter att vi suttit i bussen ett tag så kom de en tant in och hon började klaga på att hon fick ont i bena och i fötterna och allt skit då hon hade åkt buss från kvissle sen satte hon sig ner och hon blev äntligen tyst sen såg malin tydligen att hon hade tagit ett gammal tuggummi som nån hade satt fast på fönstret som hade stelnat så hade hon tagit bort de (de hördes eftersom de satt fast hårt) sen hade hon stoppat de i munnen :o :|

hur äcklig kan man vara ? Aja sen gick vi av och gick till skolan där vi senare runt nio mötte alexandra så jag snackade lite med dom innan dom skulle dra till lektionen eller jag snackade med dom tills min lärare som jag skulle ha kom så stack dom dit dom skulle vara. Satt med emma på lektionen sen då vi hade rast så snackade vi lite ( emma och jag ) sen ringde anna så då snackade jag med henne ända tills vi skulle börja igen. Innan vi slutade så skulle mona (läraren) visa nåt på nåt annat ställe på skolan men jag såg malin sitta utanför dörren så jag stack och satte mig där med henne istället så vi snackade typ om allt och inget i typ 30 minuter sen kom hennes mamma och jag började gå till busshållsplatsen och väntade på granloholmbussen som skulle gå tillbaka till navet sen då jag kom till navet gick jag på stan ett tag och kollade efter en kofta men jag hittade inte den jag ville ha men hittade en annan grymt snygg men den fanns inte i min storlek =/ så jag gick till navet och väntade på nacksta bussen och ringde mamma och sa att jag va på väg till mormor men hon skulle inte va där så länge till så jag började gå dit upp istället ;o de är ju alltid bra med lite motion men de blåste men då jag väl va där så skulle vi typ åka hem om 10 minuter eller nåt :p Sen då jag kom hem så snackade jag med viktor som vanligt i telefonen ;D Sen kom jag på att jag kunde kolla på en kofta på gina istället som jag sett så jag skyndade mig till bussen och åkte in till stan men den fanns inte heller i min storlek :o fanns i xs,m,l & xl jag testade xs men den satt så tajt och ville ha en som inte va så tajt sen gick jag in på hm igen och kollade lite mer noga efter rätt storlek på koftan som va så snygg men de fanns bara m & xl kvar och jag behöver ju xs-s men jag slutar ju tidigt imorn så kanske går förbi hm då och kollar om den finns i min storlek men de saknas 80 kr av det jag har nu för att kunna köpa den, haha jag sa nämligen till pappa att jag skulle köpa strumpor sen sa jag en kofta han ba ;nee du har redan kläder! sen sa jag att jag skulle köpa strumpor och samma sak till mamma så jag har två hundra nu men den kostar 298 kr plus att jag har lite pengar här och var på rummet oså ska jag höra med brorsan om jag får låna pengar av honom fast jag redan är skyldig honom 100 kr men ändå (a) Han vet ju att han får tillbaka dom så ;D Men nu ska jag ringa viktor eftersom han ligger och sover, haha! Imorn blire mini golf med klassen i två timmar sen slutar vi *suck* funderar på att säga att jag ska till tandläkarn eller nåt sånt istället så jag slipper eller säga att jag inte kan va med pga att jag har ont i handleden (a)


/annah 

Av annah - 29 augusti 2007 14:02

Tisdag;

Ringde malin på morronen och bestämde att vi skulle ta 8 bussen till stan men jag va så seg så pappa fick skjussa mig plus att de regnade, men jag såg inte malin där men då jag vände mig om så såg jag hon komma springades ner för backen så vi sprang över e4;an och väntade på bussen sen då bussen kom så var den full med folk träffade även alex på bussen då hon gick på nere i kvissle så vi snackade lite sen då vi kom in till stan så gick vi och kollade vilken buss vi skulle ta till skolan så vi frågade han som körde granlo bussen.. vi ba; går den här till västermalm? han ba; va?! vi ba; går den här till västermalm?! han ba; nee vi ba; aha okej.. sen då vi gått iväg en bit så ropade han tillbaka oss och sa; den går inte förbi västermalm den rullar förbi. vi ba; okej.. så gick vi på bussen och vi satte oturligt nog längst bak där det satt några thailändare och skrek men sen gick vi till skolan iallafall oså skulle alex röka malin ba; 15 meter bort annars kan vi två få cancer kom ihåg de. Haha! sen stannade hon utan att vi märkte de sen då vi kollade va hon typ 10 meter bort malin ba; men jag va ju inte seriös. ja ba; hon skulle tända malin ba; jaha :p Sen gick vi in på skolan och typ 10 minuter efter kom alex också sen slutade vi runt 11 tiden så jag gick till navet men malin kom inte med bussen utan de va bara alexandra som kom så jag snackade med henne sen kom anna och lite senare även malin hon hade varit på nåt sen kom det massa mer från skolan.. Sen då jag kom till kvissle gick jag till erica och kollade då dom skulle knäppa kort oså sen tog jag bussen hem sen hände det inte så mycket mer eller jo brorsan fyllde ju år igår ( grattis ;D ) så vi va ut och åt så hade han tage några öl sen vare typ halva kvar som jag tvingade honom att dricka upp, visst är jag snäll som lilla syster ?(a) sen på kvällen fick jag ett sms det stog typ; tja är det du som är anna och går på västermalm? så jag svarade ju tillbaka och då visade det sig att de va emma i min ''klass''.


Idag gick jag med anna ner till kvissle istället och tog bussen därifrån sen ringde malin och frågade om bussen hade kommit för den hade bara åkt förbi henne men de kom en till sen så hon tog den sen gick anna av vid bite line så jag åkte vidare till navet och då jag gick av såg jag även att alex satt på bussen så satt med henne då jag skulle ta granlo bussen och ett tag innan vi skulle åka så kom malin också. Sen slutade vi runt 11 idag egentligen men min klass slutade typ 10.50 så jag gick och väntade på alex och malin sen tog vi 11.07 bussen från skolan till navet sen kom bussen 11.35 så vi gick ett tag på stan sen då jag kom till kvissle så hämtade mamma mig där eftersom jag va så snäll och inte orkade gå hem(a)

Men nu ska jag ringa viktor som jag skulle göra efter att jag hade bloggat ;D

Just ja, har hittat en kofta på stan också som jag ska köpa imorn efter skolan tror jag :D

Av annah - 28 augusti 2007 22:05

Skrev en lååång blogg förut men råkade ta bort den så jag skriver då jag inte har lika ont i fingarna kan knappt skriva :s men bli medlem på en bra sida iaf;  http://www.060online.se/?rekryt=knasbollen

Av annah - 27 augusti 2007 17:53

Nyss hittat ett halsband som jag funderar på att köpa, som passar till mitt armband som liknar fast vill ha i ljusblått så de passar ihop ;D Kommentera vad ni tycker:)

Av annah - 27 augusti 2007 14:21

Idag efter att brorsan skjussat in oss till skolan så såg jag lite folk som jag varit med förra sommarn och sen gick jag och malin in..Sen skulle vi försöka hitta nån toalett sen efter att vi letat ett tag så hittade vi ingen så kom de nån som jobbade där han ba; letar ni efter nåt? malin ba; aa vart finns de en toalett? Så han visade oss vart dom va sen efter de så blev de upprop och där inne såg jag några från förra skolan och sen solede då jag gick där och några som jag brukade vara med för längesen och några jag har på msn bla. malin,josse,fia,matilda,rasmus,christian,markus,be
lla,ronja,alexandrax2, dennis, johan,rossi och carro. Sen blev vi indelade i olika grupper och jag hämnade med 2 turkar,ronja,alexandra,malin,sara och några till som jag inte kommer ihåg namnet på men vi va typ 10-14 st i klassen, men hon vi hade idag sa att de va dom här grupperna bara dom två första veckorna medans dom andra bla. malin och alexandra hade hört att de va dom där klasserna..=S aja skit samma..

Sen skulle dom visa matsalen på Västermalm men då vi kollat cafeterian så stack jag efersom jag inte skulle äta och visste hur de såg ut eftersom jag varit där då andreas gått där.. så jag ringde malin men då va hon vid nån busshållsplats men jag mötte henne och alexandra på navet istället så jag satt på bussen med dom hem..Sen då jag kom till kvissle så gick jag av vid skolan för att hämta den där mappen med alla papper sen utvecklingssamtalen sen åkte jag och handlade med mamma och sen hem igen men pappa har inte frågat efter mappen än så jag ska försöka dölja den så gått de går tills han frågar efter den. 


Ikväll vet jag inte vad det blir, tror det blir att vara hemma och ta det lugnt bara eftersom de är skola imorn..


Väldigt bra schema dom två första veckorna iallafall tycker jag ;D

måndag 10.00 - 11.00

tisdag-fredag; 09.00 - 11.00 


Sen nästa vecka äre; 

måndag till fredag; 12 - 14


Sen vet jag inte nåt mer har inte fått de riktiga schemat än..


/annah 

Av annah - 27 augusti 2007 08:39

Tänkte skriva lite innan brorsan och jag åker och hämtar malin..


Imorse vaknade jag runt halv 06 och va skit pigg så jag gick upp och väckte mamma efter ett tag och sa att hon fick vara lite social med mig medans jag skulle käka nåt och de va ju såklart att hon ställde upp för mig :) Så jag gick ner och gjorde i ordning nåt att äta sen jag jag ut med smulan och hämtade tidningen åt mamma eftersom hon fortfarande va i sängen ;o de är ju jag som ska vara trött på morronen inte hon :o Aja det regnade ute så jag tog på mig en jacka men då visade det sig att den slutade alldeles neran för rumpan där tröjan också slutade så de blev lite svårt att dra ner jackan och hålla i paraplyet och samtidigt ta tidningen men jag lyckades hyfsat iallafall så jag gick in och då hade mamma nyss kommit ner, haha! aja i vilket fall så satt jag och drygade lite med mamma efter jag hade ätit i typ 40 minuter sen kom jag upp och såg att viktor hade sms;at så jag sms;ade tillbaka och sen ringde jag honom och snackade med honom till ungefär kvart i 8 sen skulle han snacka med nån som han kände på bussen så jag frågade om brorsan kunde skjussa in mig till skolan idag och de kunde han eftersom han ändå skulle till birsta så jag gick upp och ringde malin och berättade att brorsan skulle skjussa mig till skolan och att hon kunde åka med oss eftersom jag ändå skulle ha tagit bussen med henne och de ville hon.. Nu fick jag sms av erica också.. just ja jag ska till Nivrena skolan också..ska hämta den där elevmappen som man hade under utvecklingssamtalen också eftersom pappa aldrig va där så ville han se vad de stog i dom ;o Jag ligger nog inte så bra till på pappas sida efter de, lite skolk och frånvaro men annars äre lugnt ;D Sen så ska jag hälsa på erica också om jag hinner eftersom hon slutar 14 idag men jag lär ju sluta tidigare börjar ju 10 och dom sa ju att vi skulle sluta runt lunch så lär väll sluta runt 12-13 tiden eller nåt.. Men nu ska jag fortsätta och göra mig i ordning.  Skriver då jag kommer hem ;D


/annah 

Av annah - 26 augusti 2007 22:02

Ikväll skjussade brorsan mig till erica så vi hämtade upp henne sen släppte han av oss i bommen för jag skulle sola och erica väntade då. Sen medans jag solade så sms;ade viktor så erica fick svara och jag sa va hon skulle skriva ;D Sen efter jag solat klart så såg jag att jag hade blive solröd på kinderna så de ser ut som jag är generad men men sen gick vi skottsundsvägen tillbaka och på vägen träffade vi lars så vi snackade med honom sen stack han eftersom han vägrade skjussa oss på moppen hans så hittade vi en stig så vi gick ner där och följde den men de visade sig att efter typ 30 minuter i skogen så kom vi upp lite längre bort på samma väg sen fortsatte vid hem mot erica sen trodde vi att de va nån som hade odlat morötter så vi gick dit men det visade sig att de va potatis så vi sprang ut på vägen igen sen då vi kom till skottsunds ålderdomshem så gick vi bakom där och åt lite rödvinbär eftersom erica va så hungrig sen fortsatte vi och snacka massa minnen om förra sommarn och vintern men vi kom inte på så mycket precis då bara att vi va med varandra så vi bestämde oss för att ta ett så kallade ''uppehåll'' men de gick inte så bra men ändå sen vandrade vi vidare hem mot erica vi va hos henne runt halv nio jag höll på att frysa ihjäl plus att jag fick hicka från bron tills jag skulle hem från erica alltså i typ 30 - 45 minuter och jag hickade inte lite eller inte lite högt heller. Men iallafall då erica skulle hänga med mig en bit hem så stog det nån gubbe och kollade ut genom fönstret sen stog de massa bilar och moppar vid ica så vi gick bakvägen och sen vände erica hem och ringde mig så hon hade nån att snacka med hem sen då hon va hemma så ringde jag viktor =).


Imorn är det skola också -,- fast de ska bli ganska skönt ändå men ändå inte men vi tar det ju lugnt i 2 veckor så de blir väll ganska bra ändå skulle jag tro. :) börjar vid 10 imorn så tar bussen med malin in imorron men ska stänga av datorn nu så jag inte blir för pigg och inte kan somna och är död imorn då jag ska upp klockan 06.00 ;o Skriver imorn efter skolan. känns konstigt att skriva att man skriver efter skolan eftersom de har vare sommarlov så länge:p


/annah 

Ovido - Quiz & Flashcards