Alla inlägg under oktober 2007

Av annah - 30 oktober 2007 17:04

Igår började det med att jag blev väckt vid 10 så jag gick upp och gjorde mig i ordning för att sedan ta 13 bussen till stan för att möta ellenor,jonte och majid där sen då jag precis hade satt mig på busshållsplatsen så ringer majid och frågar om jag är på bussen oså men jag säger att jag tar 12.54 bussen istället för 12.24 och sen skulle han ringa jonte eftersom majid va påväg till bussen då han ringde mig så jag fortsatte lyssna på musik tills ellenor ringde typ 5 minuter efter att majid ringt och hon frågade vart jag va så jag snackade med henne lite till vi var strax efter kubal lr nåt sånt sen fortsatte jag och lyssnade på musik ett tag tills vi var strax innan pleasure då ringde jonte och frågade vart jag va och jag sa att jag snart va där och passade på och fråga om dom såg nån med grön jacka (ellenor) och de gjorde dom men dom kunde inte gå och sätta sig där utan dom satt typ 3-4 meter ifrån henne så gick först till ellenor och snackade med henne och sen gick vi och sa hej till jonte och majid och sen gick vi på stan men köpte inget eller jo vi gick på nån djuraffär där ellenor köpte två koppel ett åt hennes hund och ett åt smulan(: sen gick vi på ica medans dom gick ner på navet för att snacka med nån sen skulle ellenor och jag ta 15 bussen hem men vi missde den precis så de blev 15.30 bussen istället men då gick det en buss direkt hem för mig så de va bara bra så jag slapp gå ;p Sen då jag kom hem så snackade jag lite med viktor och emma på msn sen tog jag det bara lugnt hela kvällen.


Idag tog jag 11.54 bussen in till stan för att sedan gå och möta viktor och gå hem till han, jag mötte han vid ungefär 12.20 eller nåt sånt så gick vi till han och såg lite på tv inte så mycket blev typ 15 minuter eller nåt sånt sen blev det att mysa och snacka lite och reda ut lite saker som va oklara för min del och kanske viktors del också men jag vet inte sen tog jag 15.30 bussen hem. Och nu har jag nyss ätit och ikväll vet jag inte vad de blir funderar på att vara hemma och ta det lugnt och försöka övertala andreas så jag kan sticka ut med erica på torsdag då de är halloween skrämma slag på småbarn eller kanske göra dom sällskap ;) haha vem vet vad vi gör då vi inte är nykter, men gränser finns de ju x)


301007 <3


/annah

Av annah - 28 oktober 2007 12:59

Har inte orkat blogga på ett tag men kan ju säga att det hänt mycket sen sist jag skrev men jag skriver de jag kommer ihåg men inte säker på att de blir i rätt ordning men skit samma jag klagar inte ..


På onsdag tog bussen till stan med viktor sista gången på morronen eftersom han flyttar till stan idag. Följde med honom på ica innan han stack till skolan sen sa vi hej då och jag gick till bussen och där mötte jag malin så snackade med henne medans vi åkte till skolan sen då jag kommer dit så såg jag att klockan bara va 08.40 och vi började 09.00 trodde jag men då kommer mona och säger att jag är tidig men jag kommer ju jämnt med samma buss men då säger hon att vi börjar 10.10 på onsdagar men eftersom jag ändå va där och bor i njurunda så kunde hon låsa upp ett grupprum så jag kunde sätta mig och jobba sen runt 12 tiden så gick jag till mona och lämnade boken ''årstamördaren'' eftersom jag hade läst ut den och förklarade vad jag hade gjort och hur mycket och hon tyckte de va bra jobbat utav mig så jag kunde gå hem då fast dom andra slutade 14.00 (: Så jag gick till bussenhållsplatsen alldeles utanför västermalm och väntade på bussen som gick runt halv sen tog jag 13.05 bussen hem från navet och åkte direkt till bommen eftersom mamma skulle handla där så åkte jag med henne hem direkt efter de. Sen kommer jag inte riktigt ihåg vad som hänt mer under veckan..Men nån dag i veckan va jag med viktor också men gick på stan först och träffade jennie där också och handlade lite på H&M.. Men i fredags så försov sig emma & malin ovanligt nog. Så dom kom nån gång under lunchen så jag snackade med viktor tills dom kom(: haha fattar inte vart albert har fått att jag och majid gillar varandra:s han ba; ohh kolla majid och hon har börjat snacka med varandra :) majid ba; men hurru du hör väll att hon snackar med sin kille viktor i telefon?! albert ba; va? Du dissa majid?! haha så dåligt. Sen efter lunchen hade vi engelska och sen rast i 20 minuter så men då orkade emma och jag inte gå på lektionen så vi struntade i de och majid och jonte låste ändå ut oss så.. :p Så jag knackade på och sa till solvei att jag hade ont i huvudet osv och hon sa att hon tyckte jag skulle åka hem eftersom de ändå inte va så lång tid kvar på dagen sen då hon skulle gå in igen så hade nån låst ut henne sen så gick emma och malin med mig till bussen och sen tog jag den till navet och åkte hem och fixade lite och la ner lite saker som jag skulle ha med mig till viktor och åt middag oså sen skulle jag ta 19.05 till stan men jag missade den eftersom jag trodde den gick 18.54 så jag struntade i de och tog 19.50 bussen istället och mötte erica i kvissle ett tag och gick in på ica och tjockade i oss en varsin glass medans.. Sen då jag kom till stan så hoppade jag av vid city trafikskola och började gå mot viktor sen kom han ner och öppnade eftersom han inte hann gå så långt eftersom jag redan stog därute då han kom ner den segisen. Sov hos han tills på lördagen och åkte hem med mamma eftersom hon va hos mormor så jag gick dit vid halv 12 tiden vilket jag ångrar eftersom jag inte kommer träffa viktor på 8 dagar nu :o och jag hade ju kunnat tagit kvart över 16 bussen hem istället ;/ men jag ska ju sova hos han då han kommer hem så:D Oså ska jag nog till fränsta under lovet eftersom de va ett jävla tjat från emmas sida att jag skulle komma dit och va med henne malin och grabbarna men jag är tveksam.. emma ba; men vi behöver inte va med grabbarna om du inte vill. Haha! Sa till emma också att jag inte hade nå pengar hon ba; men vi kan ta bilarna ner och hämta dig utanför ditt hus bara du förklarar vart du bor. haha, hon verkar verkligen vilja att jag ska komma till fränsta alltså:p Men nu ska jag göra nåt annat måste städa övervångingen också ;/Men jag ska börja blogga som förut igen iaf nu när viktor inte är hemma så jag har lite tid över ;) Ska skriva varje dag så de hänt nåt som är värt att skriva om :)


/annah 

Av annah - 22 oktober 2007 15:04

Väduren (21/3- 19/4)

Din attraktionsförmåga är särskilt hög denna vecka. Du behöver inte arbeta särskilt hårt för att få personer intresserade av dig. Var bara försiktig så att du inte sänder signaler till fel personer, att någon får upp ögonen för dig behöver ju inte bara vara positivt – det krävs ju också att du också är intresserad, annars blir det ju bara jobbigt.

Av annah - 21 oktober 2007 12:43

Torsdag; Började med att jag kom upp ur sängen vid halv 7 eller nåt sånt så skyndade och fixade mig och åt knappt en halv macka för att sedan gå och vänta på bussen efter ungefär 4 minuter kom den då satt redan viktor där så jag satt med han till skolan sen hoppade han av vid pleasure och jag åkte vidare till navet för att sedan ta granloholm bussen till skolan men jag väntade på navet ett tag och tog halv nio bussen eftersom att jag missade bussen som gick 8 och de va lite onödigt att tag kvart över 8 bussen om jag börjar nio så jag tog halv nio bussen istället så jag va på skolan vid 08.40 eller nåt sånt. Hade svenska första timmen sen vare engelska troja och sedan lunch så jag stack hem då eftersom jag hade så ont i magen, de va ingen som hämtade mig i kvissle så jag fick gå hem och det tog 20 minunter annars brukar det ta 10 minuter men men.. då jag kom hem så tog jag datorn och la mig i sängen och såg på film och ett tag efter filmen hade vare igång ett tag så somnade jag vilket var väldigt skönt eftersom jag va så trött och ändå inte hängde med i filmen. Då jag vaknade hade det börjat hända lite saker i filmen men jag orkade inte se på den längre så jag ställde bort datorn och gick ner istället och såg på tv, sen kommer jag inte riktigt ihåg vad jag gjorde. På kvällen så tror jag att jag va med erica ett tag om jag inte minns helt fel.


Fredag; Började med att jag ''försov'' mig så jag kom till skolan vid kvart i 12 strax innan vi skulle börja lektionen efter lunchen och emma va fortfarande sjuk den knölen så jag fick lida genom samhällskunskapen själv :o Något segt eftersom emma och jag brukar fördriva tiden med att snacka men den här gången blev det att lyssna på mp3;n tills batteriet tog slut och jag hade inte headsetet till mobilen med mig så jag kunde inte lyssna så heller -.- Då jag kom till kvissle så gick jag på ica och köpte hårmousse sen gick jag bort mot erica fast hon mötte mig lite innan sen bestämde vi oss för att gå till henne så va med henne tills min buss kom så gick jag till den och sen kom viktor också då jag kom hem så snackade jag med sandra och sedan gick jag med smulan till anna och bella efter de gick jag hem och åt och senare ringde anna och frågade om jag skulle med på ica och de gjorde jag efter de så snackade jag med sandra som jag inte vare med på evigheter så jag träffade henne i kvissle vid kvart över 7 eller nåt sånt så va med henne och soff ett tag sen skulle anna hämta mig vid ok men då mötte jag viktors kompisar som frågade om jag skulle leta viktor och jag sa ju nej fast jag skulle de men då sa dennis att dom trodde att han hade gått hem så jag gick med dom mot viktor samtidigt som jag försökte ringa han men han svarade inte sen efter ett tag så ringde han dennis och va viktor nere vid OK och först skulle dom inte hänga med och jag skulle gå själv men dom fick så lov att följa med eftersom de va mörkt ute så gick med viktor och dom tills dom skulle gå in så gick jag hem och då jag kom hem så hade dom skrivit att jag skulle komma dit oså men efter ett tag så gick jag dit ändå.


Lördag; Åkte med viktor till stan eftersom han skulle köpa skor sen efter de så skulle han äta oså sen tog vid kvart över 4 bussen till kvissle och gick in på ica eftersom viktor skulle handla sen skulle jag gå vidare hem efter att han kommit hem så vi sa hejdå och jag gick hem och åt och dampade på mamma och pappa sen gick jag till viktor igen, vid 12 tiden gick jag hem och viktor följde mig en bit hem sen efter de så snackade jag med viktor till han och jag va hemma och sen på msn och såg att han inte hette ''anna är min gay'' utan att de inte stog nånting först men han höll på att byta namn så han hade ett '' -v- '' först sen '' -v- anna '' Sen skulle han spela och sen sova. Men nu ska jag på affärn med mamma och köpa nåt som jag kan tjocka på ikv efter att jag vare med viktor. På novemberlovet blire nog att sova hos erica, och va med henne mycket på kvällarna, Så mycket minnen med dig erica.


/annah

Av annah - 17 oktober 2007 09:10

Måndag; Va hos annelie och hjälpte till men de fanns inte så mycket att göra så de blev mest att svara i telefon och hjälpa till att fixa lite sen efter de vid 16 tiden så gick jag hem och åt oså, tog det lugnt på kvällen ett tag sen gick jag på ica med sofie och tjockade i oss godis, sen vid 20 gick jag hem och såg på tv oså. Tänkte ringa viktor men kom på att han sov eftersom han la sig vid 15 tiden på dagen ;o Gick och la mig ganska tidigt runt 12 halv 1 eller nåt och somnade som vanligt direkt då jag stängt av datorn, lagt mig i sängen och stängt av datorn. 


Tisdag; Skulle egentligen till annelie idag med men det blev inte så eftersom jag vaknade av att jag hade as ont i magen. Så gick ner och tog pappas mobil(eftersom jag inte har nå pengar) och sms;ade till annelie och skrev att jag inte kommer idag och varför såklart och hon skrev att de va okej och att jag skulle krya på mig oså. Sen efter det så gick jag upp och hämtade täcket och tog med mig det ner och satte mig i fåtöljen och såg på våra bästa år och efter det så gick jag upp och sov ett tag sen vaknade jag av att mamma frågade om jag skulle med på affärn, så jag följde med och eftersom de va så synd om mig så fick jag två tidningar så jag hade nåt att göra under dagen. Sen då jag kom hem så gick jag ut med smulan och viktor ett tag, gick till ängen så smulan fick leka lite, smulan dissade även mig för viktor;p Han kastade/sparkade iväg hennes baseboll och sen gjorde jag de nån gång men de blev inte så lyckat eftersom jag hade ganska ont i magen och va trött så hon gick till viktor hela tiden efter att hon hade hämtat basebollen. Sen följde jag & smulan med viktor en bit hem sen sa vi hejdå och gick hem. Just ja de va efter att jag vare ute med smulan och viktor jag följde med på affärn ^^

På kvällen mötte jag erica i kvissle vid ica ungefär så vi gick in och köpte oss en glass var och gick ut och tjockade i oss den sen gick vi till njurundahallen eftersom de skulle va innebandyträning trodde vi men de va match så vi skulle kolla på den istället men de började nio så jag orkade inte vänta så vi gick hem istället och jag snackade med erica en bit på vägen. Då jag kom hem så gjorde jag inte så mycket tog det mest lugnt. 


Onsdag; Började med att jag vaknade vid kvar över 6 så gick och duschade och fixade håret oså sen käka jag lite frukost och ringde viktor som inte svarade men vet inte om jag ringde fel men men.. Tog iallafall bussen till skolan sen och trodde inte viktor skulle ta bussen idag men såg att de lyste hos han och att han gick på bussen men jag satt inte på samma sida på bussen som jag brukar göra så han trodde inte jag skulle gå idag och han såg mig tydligen inte heller men sms;ade med ett tag på bussen men han såg mig inte men de kanske va för att jag satt ganska ner sjunket men ändå;p. Sen då jag kom till stan så följde jag med cajsa på ica sen tog hon 2;an till skolan och jag gick till njurundabussen eftersom jag hade så ont i magen så jag höll på att avlida. Sen då jag kom till kvissle så fick jag naturligtvis gå hem eftersom de inte va nån som orkade hämta mig och andreas sov så efter ett tag så började jag gå hem från kvissle och de tog 20 minuter;o eftersom jag hade så ont men annars tare typ 10 minuter att gå hem. Men nu ska jag se om jag hittar filmen som annelie och ulrika snackade om, tror den heter typ sova med fienden eller nåt sånt. Nån som vet om den är bra? 


/annah 

Av annah - 15 oktober 2007 18:45

Väduren (21/3- 19/4)

Den här veckan ser det ut som om det kan ske förändringar när det gäller dina fritidsintressen. Det som roade dig för en ganska lång tid sedan kan återigen blir intressant för dig. Du märker snart att du inte alls är lika duktig på detta område som du var när du slutade, men blir förvånad över hur snabbt du blir bättre. En positiv nyhet som har med din ekonomi att göra verkar komma tidigt under veckan.

Av annah - 14 oktober 2007 23:26

1. vem är du?
2. är vi kompisar?
3. hur och när träffades vi?
4. tycker du om mig?
5. skulle du kunna pussa mig?
6. ge mig ett smeknamn och berätta varför du valde det.
7. beskriv mig med ett ord.
8. vad var ditt första intryck av mig?
9. har du fortfarande samma åsikt om mig?
10. vad påminner dig om mig?
11. om du skulle kunna ge mig vad som helst, vad skulle det då vara?
12. hur bra känner du mig?
13. när sågs vi senast?
14. tänker du sätta in den här i din bilddagbok så du kan se vad jag tycker om dig?

Av annah - 14 oktober 2007 12:41

Blev inte som jag tänkt på fredag kväll utan vid halv 6 eller nåt så frågade erica om jag skulle med på alforno och käka så jag hängde med henne dit och åt oså sen skulle vi ut och gå men vi visste inte vart sen vare så kallt så vi bestämde oss för att gå hem till erica och hämta hennes vantar oså fast påvägen hem mot henne så kom vi på att vi kunde ringa patrik och be han komma hit så erica fick träffa han så vi sökte upp hans nummer och sen ringde vi och hörde men då skulle han städa först sen äta och duscha så runt 21 tiden mötte vi honom men viktor ringde precis då han kom så erica vart inte precis överlycklig över att jag snackade med honom men jag la på efter kanske 10 minuter? Aja vilket fall så gick vi in sen och skulle se på film men dom kunde inte bestämma sig för vilken dom skulle se för ingen av dom ville välja så skulle erica knäppa kort på patrik men hon spelade in film istället där även jag kom med -,- Men jag hade kvar den ett tag sen åkte den bort (a) Sen då dom skulle se film så sa jag att jag skulle hem så dom skulle få vara själva ;) så jag åkte hem runt kvart över 10 efter att ringt andreas hämta mig, då jag kom hem så såg jag på film och la mig runt 12 eftersom jag va döds trött.


 Lördag vaknade jag först av att viktor sms;ade mig runt halv 6 på morron och skrev att han skulle ringa mig då han vaknade så han skulle tydligen gå och lägga sig då;o Sen vaknade jag runt halv 11 av att erica ringde och ville snacka lite de blev runt 30 minuter ungefär sen efter de så försökte jag somna men de gick inte så jag gick upp och startade datorn och loggade in på msn och skulle hälsa det erica sa att jag skulle hälsa från henne till patrik men han va inte inne så jag gick och la mig igen men kunde inte somna för att datorn lät och då jag vet att den är igång så ligger jag automatikst och lyssnar efter ljudet från fläcktarna. Sen så kom smulan in och då kunde jag naturligtvis inte somna om eftersom hon sprang in på rummet hela tiden så de va lika bra att gå upp sen fixade jag mig lite oså och såg på tv och hängde med och handlade sen hände det inte så mycket mer förutom vid halv 4 så gick jag och duschade sen då jag duschat klart så hade viktor ringt men då jag ringde upp han så såg han på nån serie som slutade om 10 minuter men då skulle han äta nåt innan också så jag gick ner och åt och då jag kom upp så hade han ringt igen så jag ringde han sen skulle han ringa mig då han hade fixat sig oså så jag gjorde mig i ordning sen då jag nästan va klar så va inte han de för han skulle se klart på serien först så jag snackade med erica sen då hon skulle gå och viktor va klar så va inte jag de så erica och patrik fick vänta i kvissle ett tag men dom mötte oss istället så erica fick 2 linnen av mig som jag hade med mig till henne sen gick dom hem till patrik i skottsund och vicktor och jag gick på ica och handlade sen då vi kom hem så kom han på att han glömt bort att köpa mat men sen såg vi på nån film och såg på tv men jag va så trött så jag somnade till ibland han ba; anna? ja ba;aa? han ba; sov du? ja ba; nee han ba; jo de gjorde du ja ba; nee de gjorde jag inte! han ba; jag har sagt anna typ 3-4 gånger och du svarar fjärde gången. haha! tror jag sov liiite ändå men sen så stängde vi av tv;n och låg och myste ett tag sen såg vi på tv och skickade nå sms sak som va samtidigt som the voice var. Sen följde han med mig en bit då jag skulle hem sen skulle han ringa mig då han spelat klart vilket han inte gjorde me får höra hans ursäkt idag då:p


Söndag; Idag fyller viktor år, Grattis =D Ikväll ska jag va med viktor och på dagen måste jag till anna eftersom jag sagt att jag ska komma dit med smulan flera dagar nu men inte gjort de eftersom jag inte orkat men hon ringde imorse då jag sov runt 12 hörde jag men ska ringa henne runt 15 tiden så sticker jag dit då men jag uppdaterar imorn eller ikväll eller nåt sånt.


/annah 

Ovido - Quiz & Flashcards