Alla inlägg under juli 2007

Av annah - 31 juli 2007 19:24

Igår blev det att hjälpa till hemma sen på kvällen så blev det ut med erica, jocke och sundling va ute till 23.30 ungefär sen drog jocke och sundling till stizze så jag hängde med erica en bit sen gick jag hem men jag snackade med henne medans vi gick hem. Då jag kom hem så började farsan och morsan dampa för att jag drog fram fritösen och började göra strips vid typ 12 på natten men vadå jag va ju hungrig hade ju inte ätit sen 17 tiden ungefär så efter att jag hade dampat tillbaka så gick jag upp sen ringde johan precis då morsan kom in och började små dampa så jag dampade sen pratade vi om lite saker fast johan va parkerad;p Sen ringde viktor och typ vid halv 2 sms;ade erica och sa att det inte gick att få tag på mig eftersom jag snackar i telefonen hela tiden så då snackade jag med viktor till 01.40 så ringde jag erica sen och snackade med henne till halv 3 sen ringde jag viktor igen och snackade med han till 3 ungefär eller 03.03 då för att vara exakt.


Idag gick jag upp vid 11 tiden eftersom jag sover till 14 tiden annars och då är alla sur för att jag sover bort hela dagarna men dom håller på att lägga fjärrvärme här utanför och dom börjar typ vid 8 på morron och håller på till typ 13 sen fortsätter dom vid halv 15 igen men snart är dom klar så då får man sova ostört:p Aja ikväll skulle jag varit med erica egentligen men känner att jag inte orkar vara med någon ikväll så det blir att ta det lugnt hela kvällen istället så imorn blire ut med erica och nå fler istället. 

Ska kanske sova hos erica nåt innan jag sticker till göteborg (13-16 augusti) men nu ska jag nog se en till film har redan sett tre stycken idag ;)


Erica, du är min bästa vän, vi är som helan och halvan eller som b1 & b2 som vi sa igår. B1 & B2 som alltid ställer upp för varandra och alltid finns där för varandra vad som än händer kommer du alltid att vara min bästa vän, du har varit min bästa vän sen jag gick i 7;an tills efter graven. 

 

Samuel, du är fortfarande min stora idol fast jag kanske inte har varit så jätte social på sistonde. 

Av annah - 30 juli 2007 01:59

STEG 1
Skostorlek: 38 - 39
Civilstatus: singel
Höger eller vänsterhänt: Högerhänt
Kär?: nej


STEG 2
Skor som du bar idag: Inte vare ute nåt idag ;p
Rädsla: mörker, maybe
Målsättning: hade många förr '' men just nu vet jag faktiskt inte

STEG 3
Första tanken då du vaknar: för många för att nämnas:p
Sista tanke innan du somnar: det finns många


STEG 4
Pepsi eller Coca Cola: Coca Cola'
McDonalds eller Burger King: Burger King
Adidas eller Nike: beror på vad vi snackar om
Lipton Ice Tea eller Nestea: Nestea
Choklad eller vanilj: Chocklad


STEG 5
Svär du? det kan hände jah ''
Sjunger du? paha alltid'
Duschar du varje dag? förut var det exakt varje dag'(simningen) nu ungefär varannan''
Röker du?  nej' men snusar har väl hänt nångång ''
Kommer du överens med dina föräldrar? oftast''


STEG 6
Har du under den senaste månaden..
Shoppat? Jao, i början av månaden
Ätit en hel ask müsli? nepp
Ätit sushi?  nej
Stått på scen? tveksamt
Skejtat: nej
Bakat?  inte vad jag vet
Stulit något? nepp


STEG 7
Har du någonsin..
Däckat eller varit jättefull? full har jag väl varit men inte as packad
Blivit kallad hora? Aop
Blivit nerslagen? nej


STEG 8
I framtiden..
Namn på barn? finns många fina
Hur vill du dö? vet inte men jag vill knappast lida
Vad vill du bli när du blir gammal?  finns inte så mycket att bli


STEG 9
Antal människor du skulle ge ditt liv för:  finns faktiskt några
Antal CD-skivor du äger: hm..några stycken sen förr
Hur många gånger har du varit med i tidningen? ett antal gånger då jag var mindre.
Antal saker jag ångrar: finns enormt många

Av annah - 29 juli 2007 00:56

Kvällen började med att jag började fixa mig vid typ 19-tiden och var klar runt 21-tiden så då blev det att gå ut och möta erica så vi gick på ok sen började det regna så vi gick och satte oss vid sibylla sen gick vi och satte oss vid en busshållsplats efter att vi råkat gjort bort oss vid  sibylla sen efter att erica har sms;at med claes och alexander så börjar vi gå upp mot nolby och påvägen så kommer det en bil och erica sa; Alltså följer dom i den där bilen efter oss eller?! sen visade det sig att dom hade rutan nere så dom hörde vad vi sa shit vad dom glodde sen då vi gick vidare medans erica fortfarande sms;ade med Alexander och han skrev att han va med en kompis osv och att dom skulle dra ut snart oså sen sms;ade erica och frågade vart han bodde och då trodde vi han skrev Gökvägen så vi gick dit och gick typ fram och tillbaka sen så skulle vi gå nån stanns men då bad vi han komma ut så han gick ut på balkongen men vi såg han inte så vi skrev att han skulle gå ut på framsidan istället sen skrev han att han va ute men vi var inte där just då så jag fick ta av mig mina skor och springa barfota en bra bit eftersom jag hade sånna skor som inte sitter fast på fötterna men han såg inte oss sen så ringde jag upp honom och frågade vilken väg han bodde på och då visade det sig att han bodde på Hökvägen inte Gökvägen :o så då blev det att fundera vart de va sen då vi kom på de så ville inte erica gå dit och  inte jag heller för en som vi inte ville träffa var där så vi gick bakom OKQ8 och över järnvägen och förbi hans hus iallafall nästan sen så ringde vi han igen och sa att vi hade gått förbi hans hus och han ville att vi skulle komma dit och underhålla honom men de sket vi i ;D så vi gick vidare mot järnvägen (igen) sen så satt vi på nån betong sak där sen gick vi till en bänk så trodde vi att alexander och dom kom men de va inte dom så vi satte oss på den där betong saken igen sen hörde vi nån bakom oss så vi kollade bakåt då vare typ 7 personer som gick där typ 5 meter ifrån oss och vi var mitt i vägen så vi började gå upp på vägen och sen vid typ kvart i 12 så gick vi åt varsit håll och erica ringde mig så jag snackade med henne tills vi kom hem sen kom det massa ungdomar i några bilar sen så blev det lugnt för mig men då erica gick i kvissle så vare massa ungdomar som satt typ 5 meter ifrån henne sen vare nån moppe som hade kollat på henne typ hela tiden sen så startade han den och körde mot henne men han körde förbi och sen försvann han sen så jag kom hem så berättade erica att claes hade ringt henne typ nyss då han va på fyllan så hon berättade vad han hade sagt oså, men imorn blire att ta det lugnt på kvällen, erica ska vara med claes tror jag men brorsan & farsan åker ju till sthlm och jobbar imorn också så det blir bara jag och morsan hemma. Sen nästa måndag den (6 augusti) ska jag klippa,färga & slinga håret och noppa ögonbrynen som vanligt hos frissan & den 13 - 16 augusti så är jag i gbg eller jag åker den 13 augusti på morron med tåget typ runt 8 på morron sen så är jag hemma den 16 augusti typ runt 17 eller 18 tiden ;D


Veckans låt, Gabbe - En sann vän  

Av annah - 22 juli 2007 22:49

Vad
Hade du på dig idag?
  jeans,linne & kofta men tidigare linne & kjol
Har du gjort under dagen? tog det lugnt på dag och sen blev det ut med ellenor
Har du för frisyr? uppsatt
Ska du göra innan dagen är slut?  se klart filmen som jag laddat ner och snacka med viktor & rob.
Har du inte hunnit med idag? skulle ha städat övervåningen
Ska du göra imorgon? ska in till stan sen till mormor
Vill du göra i helgen?  bada & utgång?
Åt du senast? Nudlar
Är det allra bästa med dig? Är mig själv?
Gillar du hos dig själv? mina kommentarer, min smarthet & min dryga humor då jag är trött ? 

När
vaknade du i morse? när morsan kom in och väckte mig nio imorse fast gick och la mig vid 11 igen och vaknade 14.20
är du rädd? de är olika beror på situationen
grät du senast? hm ? har inte de på minnet
skrattade du senast? ikväll då jag var ute med ellenor
var du på fest senast? ja' igår! men kan inte kalla de fest helr'
var du kär senast? För 2 månader sen eller nåt?
gjorde du senaste något du egentligen inte ville? hm..de va väll igår
gav du en komplimang senast? ikväll, till ellenor troja


Vem

Saknar du? många

Vill du spotta på? spotta på?  Det finns nog alltid någon

Skulle du vilja se ut som? t.ex jessica alba


Antingen eller

Glass eller godis? Glass
Morgon eller kväll? Kväll
Skidor eller pulka? Om det inte är längdskidor så skidor

Julafton eller födelsedag? Julafton men födelsedag också(a) men mest julafton?

Häst eller hund? lätt hund
Hjortron eller blåbär?  hellre blåbär än hjortron, hur kan folk gilla hjortron? Sol eller bada?  båda ? jag tycker om att sola och sedan gå och bada' 
Röd eller blå? Just nu är det faktiskt båda, kan inte välja


Kan du

Simma fjärilsim? Jaa, svårt eller?

Stå på ett ben? Konstigt nog så kan jag de:o

Sjunga riktigt höga toner? de beror på hur höga toner men tror inte de

Baka? of course

Göra volter? Japp
Hoppa upp på en häst med sadel? japp de kan jag men de va ett tag sen
Ditt eget mobilnummer? japp, otroligt nog ;D


Har du
Pallat äpplen? japp, då jag va mindre
Tagit en främling på rumpan? Inte vad jag vet

Tappat något värdefullt i toaletten?Nepp så klantig är jag inte

Sett en hel porrfilm? nepp
Skrikit åt en lärare? japp då jag blivit arg så..

Blivit dumpad? jag erkänner att jag blivit det

Förlorat någon nära vän? Nepp

Varit i Asien? nopp

Kysst någon och sedan ångrat dig? det har nog hänt men var nog inte helt nykter då..bara lite

Av annah - 21 juli 2007 14:11

Igår blev det att ta det lugnt efter att jag varit på stan med erica och köpt mitt efterlängtade nagellack (: Sen på kvällen blev det att snacka med rob, va ett bra tag sen man snackade med honom kan jag lova, men man minns ju allt som vi brukade snacka om på dagarna/kvällarna, härliga minnen lr hur rob?;D Igår vid halv 23 eller nåt så loggade malin in på msn så snackade lite med henne sen vid kvart i 23 så mötte jag henne ute typ vid gravkullarna och stog och snackade med henne om lite saker bl.a om vad vi hade skrivit i våra dagböcker då vi var liten typ 8 år, vilka vi var kär i osv, härliga minnen med dig malin sen så började vi snacka om lite folk från skolan alltså vad som hänt medans hon inte varit där oså.

Imorn vet jag faktiskt inte vad det blir blir nog sola om de är bra väder 

Måndag ska jag till stan sen blire att gå till mormor eftersom hon bor i stan sen får jag skjuss hem därifrån.

Ikväll kanske det blir ut och snacka med malin eller nåt men isf blir det liite tidigare men aja ska nog ut och gå lång promenad med smulan snart efter att jag snacka lite mer med rob i telefon fast om han är snäll så ska han få följa med.


Om de va nån som såg en kille som gick och vinglade från bosvedjan till navet igår så vare bara viktor ;) 

Av annah - 20 juli 2007 15:47

Nämn något som gjorde dig glad igår: Att få köpa massa saker & veta att mitt linne & min tiger kofta till veckan
Vad gjorde du för 15 minuter sedan? Pratade/pratar med viktor i telefon
Det sista du sa högt? "Hejdå jag ringer dig nåt ikväll''
Vad har du druckit idag? Vatte
Vad var det senaste du åt? Glass
Vad var det senaste du köpte? Strips
Vad är det för färg på din ytterdörr? Nån mörk färg
Vad är det för väder hos dig just nu? Målnigt men solen kommer fram ibland
Godaste glass-smaken? Kola, jordgubb och melon
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Japp, eller det är väll olika
Sover du tungt? de beror på oftast gör jag de
Drömmer du mycket?! Jämt, och sjuka också
Mardrömmar? Hm alla börjar som det men dom slutar oftast bra

Det första du tänker på en "dålig" morgon? Helvete också

Vilket ämne är roligast i skolan? Hm måste väl vara slöjd eller ep
Trivs du med ditt jobb? Jobbar inte
Favoritklädsel? Det är faktiskt härligast att gå mjukisklädd

Vad ser du om du tittar åt höger? tv;n, massa småsaker, lite kläder och min garderob och ingången till mitt rum.

Vad gör dig glad just nu? En kram?
Höger- eller vänsterhänt: Höger

Humör just nu: Bra fast en aning deppig
Favoritgodis: Allt utom det som är äckligt

Kläder just nu: jeans och linne
Hur många kuddar sover du med: 4 st fast ibland 3 för en är på golvet.

Spelar du nåt instrument: Nej, men jag kan spela gitarr.

Morgon- eller nattmänniska: Måste bli nattmänniska där
Vem är viktigast för dig: Dom jag känner

Bio eller promenad: Bio jobbigt att gå för långt
Är du kittlig: ja hyfsat iallafall

Snarkar du: de händer väll men då är jag inte nykter har jag hört.

Stjärntecken: vädur
Äckligaste insekten: Saker som liknar slajm och har fler än 4;a ben

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? magi

Vad vill du jobba som? Det har jag inte kommit fram till än
Stökigt eller välstädat? Jag vill helst ha välstädat men jag har nog aldrig haft det eller jo de har jag men inte nå länge.

Skulle du nånsin få för dig att hoppa bungy-jump? ne aldrig

Gillar du att sjunga? För mig själv men inte annars
Vad gör du om du får hicka? blir irreterad
Vad längtar du mest efter just nu? en kille..

Av annah - 19 juli 2007 23:58

Vaknade vid 9 tiden imorse eftersom viktor sa att han skulle ringa då men vaknade istället av att jag fick två sms ett att jag hade fått 200kr på mobilen och ett att jag hade gratis sms till nästa månad, försökte somna om men jag kunde inte så de va lika bra att gå upp så jag satte mig och såg på tv och tog en macka sen typ vid halv 10 gjorde jag mig i ordning då jag hade fixat allt oc och bara skulle sminka mig så tänkte jag att jag skulle sminka mig lite annorlunda idag, då jag skulle ta på mig mascara så råkade jag få i ögat för brorsan skrämde mig då han ropade på mig så allt blev skit så fick ta bort allt men då orkade jag inte fixa nå noga så jag tog bara mascara sen vid halv 12 var jag klar efter att jag valt kläder oså sen åkte vi till härnösand(jag & morsan) men hann bara till birsta innan viktor ringde och sa förlåt för att han inte ringde och väckte mig imorse oså och då han ringde tror jag faktiskt att han nyss hade vaknat klockan va vid 12 och han skulle ringa vid 9 de är bra att han ringer iallafall men ännu bättre om han ringer då han sa att han skulle ringa ;) Aja då vi kom till härnösand så åkte vi till shell så köpte morsan och jag två coca cola var innan vi åkte in till stan i härnösand. Vi gick på nån affär åt mormor och jag hittade värsta gulliga/fina kjolen till henne och en blus som passade ihop och morsan vart hel nöjd då hon hittade rätt storlek åt mormor, haha. Sen gick vi till vero moda och kollade lite hittade en tunika där men den fanns inte i min storlek, men de fanns i M,L och XL men inte i S och M kunde jag inte ha för den drunknade jag typ i, haha du skulle ha sett hur morsan började as garva då hon såg mig i den(förstår henne faktiskt;p) sen gick vi till akademinbokhandeln för andreas skulle ha nåt som han kunde skriva upp tiderna han jobbade i oså så vi köpte en sån till andreas oså två pennor till mig och 1 loggbok till mig där sen gick vi vidare till Wedins för morsan skulle köpa en ny väska men hon hittade ingen men jag hittade en väska som jag ville ha och morsan tyckte också om den men hon ville ha en i svart och den här va beige (skulle vilja ha en i svart men de va bara den färgen som fanns så..) Sen gick vi vidare mot H&M och kollade på lite kläder men jag hittade inga till mig eller jag hittade ett men de fanns inte i min storlek som vanligt-.- oså hittade jag ett snyggt linne till morsan men hon ville inte ha de för de va svart och vitt men hon sa att nästa gång jag åker in till stan och ska handla kläder eller då vi ska till birsta city så skulle jag få köpa dom kläderna jag tycker hon skulle passa i :) Men köpte massa andra saker på H&M iallafall bl.a 1 foundation, 1 mascara, 1 bh, 5 par stringtrosor, 6 par hotpants & 5 par strumpor sen tror jag inte att det var nå mer. Sen skulle ville morsan ha kaffe de ville hon ända sen vi hade vare på vero moda men jag sa att att vi skulle handla och de först och då vi var klar så sa jag att jag va hungrig så vi åkte till shell istället och köpte varsin korv med bröd där oså fick hon sitt kaffe då oså köpte vi Coca Cola med oss till andreas eftersom han va och jobbade så vi tänkte åka förbi med Coca Colan men han va inte vid gärdehov då för han va tvungen att köra och hämta släp/lämna släp (lastbil) så vi åkte hem istället men tycker synd om han egentligen han fick gå upp 5 imorse och åkte halv 6 till jobbet eftersom han börjar klockan 6 och slutar klockan 17.30-18.00 och samma sak imorn men men sånt är arbetslivet.


Ikväll blev det att vara hemma och ta de lugnt, såg på en film som jag laddade ner ikväll, faktiskt ganska bra Material Girls tror jag den heter sen blev det lite skrivande på msn medans också eftersom de var några som skrev fast jag hette; film, skriv inte! men vissa fattar ju inte aja skrev lite med rob länge sen sist faktiskt men han har kvar sin humor den grisknorren;p Och imorn blir det stan på dagen och köpa två nagellack som jag glömde köpa då jag var i härnösand tror jag ska köpa röd och svart :)

Men nu ska jag logga in på lunar och kolla lite sen cityhangout och vänta på att viktor ska ringa mig efter att han har spelat klart.

Just ja, beställde ett linne idag också (har ett sånt fast de jag har nu är hel svart de där va lite rosa och svart;p) oså ska jag få min efter längtade tiger kofta som jag har tjatat om ett tag tror jag får den till veckan eller nåt:) Skulle egentligen fått den tidigare men valde en ny mobil istället, =)


Jag hoppas och vill att allt ska fortsätta vara som de har varit ,

Av annah - 18 juli 2007 16:26

Du har på dig: Mys kläder(a)
Du blir glad när: Nåt bra händer
Du blir arg när: Folk sviker bl.a
Är du kär nu: Nepp
Du längtar efter: Mycket
Dagens låt: Just nu äre anton & affe - låt oss leva förevigt
Dagens dusch: Vid 17-tiden nån gång
Dagens frisyr: Ut släppt med diadem i håret
Dagens smink: Som jag alltid sminkar mig
Dagens händelse: Bråkat med mina föräldrar
Dagens vill ha: Nya kläder
Dagens saknad: ingen förtillfället
Dagens drog: Ingen drog idag
Dagens tråkigaste: vädret
Dagens finaste: vet inte
Dagens måste: Finns inga måsten
Dagens dricka: Juice, cola och vatten
Dagens snyggaste: Kläder som jag sett(a)
Dagens köp: Inte köpt nåt idag
Dagens mat: inget, har inte ätit än ska inte gö de heller
Dagens sjuka: jag är frisk
Dagens kärlek: ingen
Dagens mående: Trött men bra

Ovido - Quiz & Flashcards